Събота, 9 Януари, 2016 17:14:55 Катя Стоянова - BurgasNovinite.BG
Я се спрете с тая охрана на Местан, Доган и др. подобни. Че кой бил му я спрял, та кой не му я бил възстановил? Въпроси засягащи българското общество дотолкова, доколкото всичко това е за сметка на джоба ни.
Я се спрете с тая охрана на Местан, Доган и др. подобни. Че кой бил му я спрял, та кой не му я бил възстановил? Въпроси засягащи българското общество дотолкова, доколкото всичко това е за сметка на джоба ни.
В нормалните държави, без мафиотски, етнически партии министър председателите ходят с метро и велосипед на работа.
Колегите ми журналисти вместо да задават въпроса защо бюджетът на НСО
расте прогресивно всяка година и вече надминава 40 милиона, гласувани от
парламента, те отклоняват вниманието с дребнотемие, като защо
президентът не бил възстановил охраната на Местан. При положение, че
отговорът се знае, а той е, че по закон няма право нито да му назначава
охрана, нито да му я отнема, нито да му я възстановява. Освен, ако не
пожелае на свои разноски да направи такава услуга на Местан, който
впрочем е достатъчно богат, за да си осигури сам охраната, ако настоява
да има такава. Има и сериозни съмнения, че предварително се е знаело, че
това е денят в който е изтичал срокът определен за охраната на Местан.
И
Местан и Доган вероятно са знаели, че срокът за охраната изтича точно в
този ден. Знаят и, че Решенията на комисията, която назначава охраната
представляват класифицирана информация, съгласно изискванията на Закона
за защита на класифицираната информация. По тази причина няма законова
възможност НСО или президента да коментират изявления и твърдения на
публични личности, отнасящи се до вида, обхвата и времетраенето на
охраната без да наруши ЗЗКИ.
Охраната
на Лютви Местан е назначена по времето главният секретар на МВР
Светлозар Лазаров, който е участвал в комисията по назначаване на
такава.
Ето какво съобщиха от НСО по случая с Местан и неговите твърдения:
Законът за НСО определя лицата, на които службата осигурява охрана. Съгласно чл. 22, ал.1, т. 2 народните представители попадат в кръга на тези лица. Законът определя реда и обстоятелствата, при които може да бъде осигурена охрана и на лица извън изрично посочените в закона. Това става единствено в случаи, когато има сигнали за конкретна застрашеност. Решение на кого да се осигури охрана се взема от комисия, състава на която е определен в Закона за НСО – Главният секретар на МВР, Председателят на ДАНС и Началникът на НСО. Това не е самостоятелно решение нито на НСО, нито на който и да е държавен орган.
Комисията разглежда всеки един случай самостоятелно, като преценява нивото на застрашеност, вида, обхвата и срока на мерките за охрана. По същия ред се разглеждат и случаите, когато основанието за охрана е отпаднало. Комисията отново взема решение за прекратяване на охраната на съответното лице. Във връзка с влизането в сила на Закона за НСО на 01.11.2015 г. тази комисия е провела няколко заседания, на които е разгледала данните за застрашеност на охраняваните лица и необходимостта от продължаване на охраната. На всички лица, за които съответните служби са констатирали, че не съществува заплаха за сигурността, е преустановена охраната.
Всички решения за осигуряване на охрана са единствено в зависимост от това дали съответните служби разполагат с информация за реална заплаха за живота и сигурността на съответното лице. Решенията на комисията представляват класифицирана информация, съгласно изискванията на Закона за защита на класифицираната информация. По тази причина няма законова възможност НСО да коментира изявления и твърдения на публични личности, отнасящи се до вида, обхвата и времетраенето на охраната без да наруши ЗЗКИ. Нито един случай не е разглеждан и решаван от комисията извън общите правила и нито едно решение не е мотивирано от факти и обстоятелства, извън тези, които самият закон изисква, завършва отговорът на НСО.
Законът за НСО определя лицата, на които службата осигурява охрана. Съгласно чл. 22, ал.1, т. 2 народните представители попадат в кръга на тези лица. Законът определя реда и обстоятелствата, при които може да бъде осигурена охрана и на лица извън изрично посочените в закона. Това става единствено в случаи, когато има сигнали за конкретна застрашеност. Решение на кого да се осигури охрана се взема от комисия, състава на която е определен в Закона за НСО – Главният секретар на МВР, Председателят на ДАНС и Началникът на НСО. Това не е самостоятелно решение нито на НСО, нито на който и да е държавен орган.
Комисията разглежда всеки един случай самостоятелно, като преценява нивото на застрашеност, вида, обхвата и срока на мерките за охрана. По същия ред се разглеждат и случаите, когато основанието за охрана е отпаднало. Комисията отново взема решение за прекратяване на охраната на съответното лице. Във връзка с влизането в сила на Закона за НСО на 01.11.2015 г. тази комисия е провела няколко заседания, на които е разгледала данните за застрашеност на охраняваните лица и необходимостта от продължаване на охраната. На всички лица, за които съответните служби са констатирали, че не съществува заплаха за сигурността, е преустановена охраната.
Всички решения за осигуряване на охрана са единствено в зависимост от това дали съответните служби разполагат с информация за реална заплаха за живота и сигурността на съответното лице. Решенията на комисията представляват класифицирана информация, съгласно изискванията на Закона за защита на класифицираната информация. По тази причина няма законова възможност НСО да коментира изявления и твърдения на публични личности, отнасящи се до вида, обхвата и времетраенето на охраната без да наруши ЗЗКИ. Нито един случай не е разглеждан и решаван от комисията извън общите правила и нито едно решение не е мотивирано от факти и обстоятелства, извън тези, които самият закон изисква, завършва отговорът на НСО.
Това
са факти с които бившият министър на отбраната и бивш посланик на
България в НАТО Бойко Ноев е запознат отлично, но противно на всякаква
логика реши да търси отговорност точно от президента, който по закона,
впрочем гласуван от парламента, а не от президента същият няма право да
коментира.
Какво сме платили за охраната на Доган, сумата е стряскаща!
Обществена
тайна е, че и доносникът, агент Сава - Доган продължава да ползва
държавна охрана. Неофициално се знае, че общият брой на гардовете му е
18 души. Отделно от това пред дома му в Бояна има кабинка, в която също
се редуват служители на НСО. Освен всичко друго Службата е разположила и
свой скенер на територията на Сараите. Време е да питаме каква е цената
за охрана на най - неработещия "политик". По думите на Димо Гяуров
годишно за сигурността на "Сокола" отиват над 3 млн. лева. Той
е с назначена охрана от 2007 г., а през 2013 Гяуров потвърди, че за
охраната му са платени над 20 милиона лева. Към днешна дата за охрана на
Доган всички ние сме платили около 50 милиона лева. НСО охранява и
централата на ДПС в София.
Шокиращите данни
Национална
служба "Охрана" (НСО) е остатък от комунистическия режим и има нужда от
нейното драстично съкращаване. Наскоро бяха посочени "шокиращи данни",
разкриващи, че НСО има 1200 души персонал и бюджет от 40 милиона лева, а
целият екип за борба с тероризма разполага със 120 души и 4 милиона
лева. Това са точно десет пъти по-малко хора и пари. НСО не съществува в
демократичните държави, нито една европейска държава няма аналог на
такава структура.
Германия,
където самата служба за борба с тероризма се занимава с охраната на
високопоставените държавници, отделяйки за това много ограничен ресурс.
Това са канцлерът Ангела Меркел, членовете на правителството и хора,
които отговарят за силовите структури в държавата. Може би 15-16 души в
80-милионна Германия", бе коментирано наскоро сред политици, които
настояваха при гласуването на закона да бъде намален бюджета и състава
на НСО.