1250 парични дарения от общо 1 192 598,65 лева за местните избори са
регистрирани към 14 часа днес в Сметната палата, съобщиха от одитната
институция. Непаричните дарения са 32 на обща стойност - 25 676,66 лв.
На тези избори бяха регистрирани първите дарения от фирми, след като
забраната за това падна заедно с намаляването на държавната субсидия за
партиите до 1 лев на глас.
Най-голямото дарение е за "Демократична България - Обединение" - 100 000 лв. от старозагорска строителна фирма, съобщи "Труд".
Подадени са 1169 декларациите за произхода на средствата на
кандидатите и на членовете на инициативните комитети. Договорите с
медии, социологически и рекламни агенции, и агенции за осъществяване на
връзки с обществеността, вписани от участниците, са 1413.
Преди дни от Института за развитие на публичната среда, които правят
съпоставка на разходите по време на кампанията, съобщиха, че за първите
20 дни от кампанията (към 16.10.2019 г.) политическите субекти са
похарчили общо 1 334 411 лв. (без ДДС) за медийно отразяване. Правят
впечатление и относително малките суми, които са обявили двете
най-големи частни телевизии у нас - Би Ти Ви и "Нова телевизия".
Начело е
БНТ с 217 817, 08 лв. за реклама от партии и кандидати. Второто място е
за Канал 3 - със 131 117 лв. (без ДДС).
ВМРО отново е политическата сила, отделила най-много средства за
кампанията си в медиите - 297 297 лв. (без ДДС). Следвана от ДПС (145
580 лв.) и БСП (140 093 лв.).
От Сметната палата напомниха, че остават само 2 дни за подаването на
задължителната информация за Единния регистър по Изборния кодекс (ЕРИК).
Участниците в изборите за общински съветници и кметове - партии,
коалиции (коалиции от партии и местни коалиции) и инициативни комитети,
са длъжни да подават по време на предизборната кампания всяка
новопостъпила информация в срок до 7 дни от възникването ѝ за включване в
ЕРИК. Регистърът ще бъде затворен за подаване на информацията в края на
деня (24 ч.) на 26 октомври 2019 г.