Автомобилната администрация въвежда електронна система, с която да се
сложи край на фиктивните годишни технически прегледи. Въпреки камерите
за видеонаблюдение, от началото на годината са установени над 30
злоупотреби, съобщи Нова телевизия.
Мисли се и за ново затягане на контрола при шофьорските изпити. Предвижда се да има компютърна връзка между ДАИ и КАТ.
Така ще могат да се разпознават и спират в реално време всички, които се явяват на изпита за книжка вместо истинския кандидат-водач. От 2020 година екипите на ДАИ ще бъдат въоръжени с таблети, принтери и пос терминали за по-качествен контрол на пътя.
"Имахме случаи, в които се представя фалшифицирана лична карта , която по принцип като данни отговаря, но снимката е подменена", разказва Дамян Войновски, заместник-изпълнителен директор на "Автомобилна администрация".
Затова изпитващите сравняват снимката от личната карта, предоставена на изпита от кандидат-шофьора с тази, с която разполага МВР.
160 екипа на ДАИ ще бъдат въоръжени с таблети, принтери и ПОС терминали. Както пътните полицаи, те ще могат да връчват глоби на пътя и да изискват плащането им на момента, пи нарушения на тежкотоварния трафик.
Всички нововъведения са част от проект на близо 1 милион лева, финансиран по европейска програма.
Мисли се и за ново затягане на контрола при шофьорските изпити. Предвижда се да има компютърна връзка между ДАИ и КАТ.
Така ще могат да се разпознават и спират в реално време всички, които се явяват на изпита за книжка вместо истинския кандидат-водач. От 2020 година екипите на ДАИ ще бъдат въоръжени с таблети, принтери и пос терминали за по-качествен контрол на пътя.
"Имахме случаи, в които се представя фалшифицирана лична карта , която по принцип като данни отговаря, но снимката е подменена", разказва Дамян Войновски, заместник-изпълнителен директор на "Автомобилна администрация".
Затова изпитващите сравняват снимката от личната карта, предоставена на изпита от кандидат-шофьора с тази, с която разполага МВР.
160 екипа на ДАИ ще бъдат въоръжени с таблети, принтери и ПОС терминали. Както пътните полицаи, те ще могат да връчват глоби на пътя и да изискват плащането им на момента, пи нарушения на тежкотоварния трафик.
Всички нововъведения са част от проект на близо 1 милион лева, финансиран по европейска програма.