Недостатъчно подгряване
Често пишем и ще продължаваме да пишем, че макар и минимално подгряване е необходимо на всеки,дори и на най-съвременния автомобил, при това не само през зимата. Но зимата - най-вече.
Пет минути са достатъчни, за да може двигателят и скоростната кутия да се подготвят за натоварванията при движение. Но дори след краткотрайния подгрев е необходимо още пет минути двигателят трябва да се форсира максимално плавно, до не големи обороти.
Ако все пак вие искате са си изразходвате времето и парите за ремонт, давайте газ "на студено".
Резките ускорения и спирания може да изглеждат ефектно, но ефектността няма да е от полза за вашия двигател.
2 "Веселите" стартове и спирания
Старта с буксуване на всичките светофари, дори с добре загрят двигател, ще ви помогнат колкото се може по-скоро да си смените гумите и лагерите по окачването.
Ако автомобилът е с механична скоростна кутия, може да смените и съединителя. Ако е с автомат, пакетът с фрикционите.
При рязък старт на автомобила с гуми с шипове, въпросните се изваждат от гнездото и гумата "оплешивява".
Рязкото спиране пък води до бързо износване на гумите и детайлите на спирачната система. Отчасти страда и окачването, получаващо допълнително натоварване.
3. Завиването с ръчната
Младежите, нагледал се на всякакви филми с дрифтове, обичат да дърпат ръчната спирачка с повод и без повод: за да преминат през някой завой с ефектен дрифт или да обърнат на практика на едно място.
При определен опит ефектът може да е наистина зрелищен,но ръчната спирачка на обикновените автомобили принципно се отличава от ръчката на колата за дрифт и дълго няма да издържи такива издевателства.
Като начало кабелът на ръчната се изтегля, а след време просто спира да работи. Това упражнение оказва лошо влияние и върху носачите и шарниците. А ако автомобилът е с автоматична скоростна кутия, и върху скоростите.
Още по-негативно влияние оказва рязкото дърпане на ръчната върху вариаторите. Впрочем, конструкторите на тези автомобили използват електромеханична спирачка, изключваща "палавостите".
Ще я измия лятото
Мнозина за шофьорите, които смятат, че миенето на колата през зимата е излишен разход на пари и време. Нали след само половин час колата отново ще е мръсна. А иначе, изтриваш стъклата и тръгваш на път.
Но, първо, от изтъркването на стъклата на сухо те се надраскват, а второ, слоят мръсотия по каросерията става все по-голям и води до корозия.
Не забравяйте, че зимата мръсотията по пътя съдържа соли и реагенти, които могат да бъдат активни и в сух вид. да не говорим, когато са мокри.
Освен това, заради мръсотията се окисляват и контактите, по-бързо се износва изолационният слой на електрическите кабели.
Мръсотията прониква в триещите се части на ходовата част. Затова през зимата колата трябва да се мие толкова често, колкото и през лятото.
Замръзналата мръсотия в джантите предизвиква дисбаланс, заради който по-бързо се износва гумите, лагерите, детайлите на кормилната уредба.
А и просто комфортът се губи. Обръщайте внимание на това при всяко миене и почиствайте джантите максимално внимателно.
5. Паркиране в преспата
Нищо не може да се сравни по ефективност с продължителното паркиране на автомобила в преспа.
Най-вероятно сте виждали коли, които са затрупани до тавана с мръсен, замръзнал сняг. Той "убива" в колата буквално всичко - електрическата инсталация, гумените детайли, металните, пластмасовите, детайлите на салона (абсолютно херметични коли няма, попада понякога сняг).
Корозията вреди не само на каросерията, но и на детайлите на окачването, спирачната система, трансмисията, може да проникне и в двигателя.
Престоялият в преспата автомобил най-вероятно ще е и с паднал акумулатор, а и горивото в резервоара частично губи своите свойства - заради изпаренията, окисленията, разпада на добавките.
На дъното на резервоара се образува утайка, която след това оказва негативно влияние върху горивната система.
Затова след продължително стоене на старо гориво в резервоара е необходимо то да бъде "разредено" със свежо./auto.blitz.bg