вторник, 11 февруари 2020 г.

Електромобилите нямат бъдеще, а алтернативата вече я яхва VW




Далеч не всички специалисти споделят еуфорията относно масови преход на човечеството към електрическия транспорт.

На критики са подложени както експлоатационните възможности, така и преувеличената екологичност на електромобилите.

Доста по-големи перспективи имат транспортните средства, работещи на водород.

Митове и истини за екологичността на електрическия транспорт

Значителен обем от замърсяващите природата вредни вещества изхвърлят двигателите, които работят с бензин и, особено, с дизел. Това е факт.

ДВГ в сегашния си вид е вчерашна технология. Но какви са алтернативите?

В момента много се говори за преход на транспорта към електрическа енергия. Но тя не се взима от въздуха.

Значителни обеми все още се произвеждат от тецове и АЕЦ, които не може да се нарекат екологично чисти.

А всеобщото преминаване към слънчеви и ветрови станции ще трябва да се почака доста много.

Още по-голям проблем представляват батериите за съхранение на електроенергията. В тях се използват токсични материал, както и редки такива.

Според разчетите на специалистите на компанията "Фолксваген", за всеобщ преход към електромобили с оглед на съществуващите технологии запасите от кадмий просто няма да стигнат.

Ще има проблеми с лития и другите редки метали. Утилиацията на старите акумулатори засега все още е неразрешена задача.

Изходът - водородният двигател.

Двигателите на водородни и други енергийни клетки вече не едно десетилетие подред се смятат за перспективни. При тяхната работа отпадъчният продукт от горенето се явява... водата. Най-обикновена вода.

Тоест това е реално екологичен и чист вид транспорт.

Водородът обаче е крайно опасен. Фактически това е мини бомба.

Инженерите засега не са успели да решат тази задача с безопасността. А решенията, които са налични, са твърде скъпи и не могат да бъдат използвани масово.

Специалисти от много страни постоянно мислят върху приемлив вариант за безопасно съхраняване и използване на водорода.

Например, румънски инженери предлагат да се използват стъклени капилярни тръби, в които да се поддържа работно наляган от 800 бара.

Те са толкова тънки, че приличат на кичур коса

Сметнато е, че сноп с размера на молив ще стигне, за да се задвижи моторизиран велосипед или скутер,

За автомобил обаче ще са необходими доста по-големи обеми.

От технологията обаче вече се е заинтересувал автогигантът "Фолксваген"./auto.blitz.bg 

Новините от днес и със задна дата