"Телата се отделят от мястото на седалката и отиват настрани. Като видях този случай, твърде сигурно мога да кажа, че мога да прогнозирам движението на загиналия. Тази ротация също е изиграла лоша роля. При този удар, при който може да има разкъсване на вътрешните органи, е вероятно и черепно-мозъчна травма в дясната колонка", коментира проф. Станимир Карапетков.
След зверския сблъсък колата на Милен Цветков е получила огромно ускорение, което неминуемо се отразява на пътника. "Представете си от тази скорост 0 да достигне до някаква количествено крайна оценка – 40, 50, 60 км/ч. Това означава, че ускорението, което търпят вътрешните органи, е над 10-15 пъти над земното ускорение. Те се разширяват, сплескват се и много често се пръскат", обясни проф. Карапетков. И направи сравнение с пилотите на изтребители. "Пилотите на изтребители търпят ускорение от порядъка от 6-5 пъти G, а това е в пъти повече", допълни експертът пред Bulgaria ON AIR.
Проф. Карапетков е категоричен, че в този случай предпазният колан не помага. Големият въпрос сега е какво ще бъде наказанието на 22-годишния Кристиан Николов. Според бившия шеф на транспортната комисия - Настимир Ананиев, законът позволява младият водач да получи лека присъда. "Практиката обаче показва, че обикновено при първо престъпление се получава между 2 и 3 години условно.
Сега, предвид обществения натиск, може би ще има 5-6 години ефективно", смята той. Според него автомобилът–убиец се е движил с изключително висока скорост.
"За мен лично се е карало с над 100 километра в час. Според мен около 120-130 километра", коментира Настимир Ананиев. Единственото нещо, което би утежнило присъдата на 22-годишния Кристиан Николов, е ако се докаже, че наистина е карал под въздействието на наркотици. А днес излязоха и данните от аутопсията на Милен Цветков. От нея става ясно, че смъртта му е настъпила следствие на удара, причинил множество наранявания на вътрешните органи.