Пред БНТ тя разкри, че е отправила запитване към министъра на вътрешните работи по отношение на мерките, които се предприемат за осъществяване на контрол върху своите служители, когато имат достъп до такива трафични данни.
Ковачева подчерта, че възможността да се искат данни от мобилните оператори във връзка с карантината трябва да отпадне с излизането от извънредното положение. "Основният проблем в момента е, че голяма част от хората остават без доходи.
Фактически те не могат да покриват своите задължения", коментира Ковачева.
"Тревогата им се насочва и към частните съдебни изпълнители, и към колекторските фирми, и към фирмите за бързи преводи", отбеляза още тя. През последния месец до нея има увеличен брой жалби.
Притесненията на хората са свързани предимно с финансовото им състояние. Оплакванията са за нарушени потребителски права и намалени доходи.
Омбудсманът препоръча в извънредното положение да не се плащат такси, свързани със социални услуги. Става въпрос за социални услуги, които в момента се предоставят дистанционно.