"Първи етап на това, което разработваме, е да се подава правилна информация към пациентите с хронични заболявания. От днес откриваме безплатен телефон, на него лекари от дружествата ще дават консултации на пациенти с хронични заболявания. Това е консултационна линия за хронично болни, които са с белодробни заболявания, сърдечни заболявания, диабет и др. Линията ще е в помощ на хора, които биха искали да се консултират за мерките, които могат да предприемат в тази ситуация", добави Хасърджиев.
Той обясни, че подробностите около организацията ще бъдат обсъждани с Националния оперативен щаб.
"Целта е да предпазим тези, които са най-уязвими от тази инфекция. Хората могат да се обаждат на тези линия в работно време от 9 д 18 ч., ще имаме консултанти. Осигурена е възможност за виртуален преглед по документи, имаме и виртуални стаи и за по-подробни прегледи в случай на нужда. На сайта на националната пациентска организация, където има информация за COVID-19, ще подаваме информация за новостите, които ежедневно излизат. Трябва да направим така, че да сведем до минимум тези хора да са в контакт със заразени", поясни Хасърджиев.
В следващите месеци към тези пациенти трябва да има много специално отношение до изчистване на вируса.
"Втори етап от цялостния пакет мерки е при случаите, когато се позволява болният да бъде постен и от лекар с всички предпазни средства. Финансите за тази инициатива са от дарители, от компании, от чуждестранни посолства", каза още Хасърджиев.