С днешното гласуване на практика пакетът е приет на второ четене и официално става закон.
Преходният период преди пакетът окончателно да влезе в сила е година и половина.
След това камионите трябва да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, на 8 седмици, а водачите - на 4.
Изненада от резултата в пленарна зала нямаше.
Пред БНР евродепутатът Петър Витанов, който е и постоянен член на транспортната комисия, коментира: "Основните ни надежди са свързани с действията оттук нататък. Това, което ни предстои, и смятам, че там имаме далеч по-големи шансове, е в Съда на ЕС в Люксембург".
Това, което остава като възможност за България и още 8 страни от периферията, е оценката на Европейската комисия за въздействие върху околната среда от връщането на камионите, която се очаква през септември и завеждане на дело в Съда на ЕС.
Според Витанов Комисията сама се е отказала от първоначалното си предложение за пакета, тъй като в него не е било предвидено нито връщането на камионите, нито на водача.