Изграждането на стабилно онлайн присъствие вече се е наложили като задължителна стъпка за успешно бизнес развитие. Но да имате профили в социалните мрежи и собствен сайт, не означава непременно, че клиентите ще започнат да валят. Много е важно какво мислят вашите клиенти, партньори, подчинени, доставчици и т.н. за вашия бизнес. Ако преобладаващите мнения в онлайн пространството относно качеството на вашите продукти, услуги или нивото на обслужване, са негативни, по-всяка вероятност това би отблъснало потенциални клиенти и партньори да изберат вашата компания.
Казано с други думи, имате нужда да изградите ефективна онлайн репутация, която да представя вашия бизнес с добра светлина и той да се ползва с доверие. Специалистите от дигитална агенция SEOMAX обръщат внимание, че изграждането на положителна репутация в онлайн пространството изисква постоянни усилия, но са категорични, че те ще ви се отплатят в бъдеще.
Но как може да постигнете това? Ключът към успех е т.нар. управление на репутацията. Много компании подхождат грешно, мислейки си, че трябва да се занимават с тях само ако имиджът им вече е влошен. Истината обаче е, че трябва управлението на репутацията е дейност, от която всяка компания е добре да я осъществява, за да не се стига изобщо до негативна репутация. Иначе, това може да ви коства сериозни загуби на клиенти, приходи и служители. Ето няколко лесни неща, с които може да започнете:
Грижете се за своите служители
Вашите служители са посланиците на вашата компания. Ако те се чувстват удовлетворени и харесват компанията, в която работят, гарантирано ще споделят с това на приятели, роднини и познати, правейки вашия бранд по-разпознаваем и то в положителна посока.
Обратно, ядосаните служители са хората, които имат най-голяма мотивация да пишат негативни мнения за вашата компания във форуми, сайтове за търсене на работа и т.н.
Затова опитайте да поддържате приятна работна среда, оценявайте постиженията на служителите ви и им помагайте да развиват кариерните си умения и възможности.
Проверявайте какво казва Google за вас
Вашите потенциални клиенти, служители и партньори ще потърсят информация, преди да решат дали да имат взаимоотношения с компанията ви. Разбира се, най-лесният начин да го направят е като напишат името ѝ в търсачката. Кога последно вие потърсихте името на компанията ви онлайн?
Експертите съветват да го правите често, за да не се окажете изненадани. По този начин ще видите каква информация ще получат потребителите, търсейки вашия бизнес. Лоши ревюта, нисък рейтинг и негативни коментари, могат да ви костват много изгубени сделки.
Затова редовно отговаряйте на ревютата, които клиенти пишат за вас - независимо дали са положителни или негативни. Ако са оплаквания, опитайте да съдействате и да разрешите проблема. Ако някъде са качени клеветнически статии, които умишлено уронват престижа ви, то опирайте да се свържете със собствениците на сайта и помолете да бъдат свалени.
Генерирайте положителни впечатления
Вие сами може да бъдете посланик на своя бранд, ако положите повече усилия. Бъде активни в социалните мрежи и намерете начин да ангажирате аудиторията си - което създавате забавно, увлекателно и полезно съдържание, например. Също така може да получите отразяване в медиите за събитие, което сте организирали или важна награда, която сте получили. Някои бизнеси биха могли да работят и с инфлуенсъри, които имат потенциал също да им помогнат да изградят положителен имидж и да привлекат клиенти.
Сами виждате, че с полагането на достатъчно усилия, може да предпазите своя бранд от негативна онлайн репутация, която може да доведе до изключително неприятни загуби за компанията ви.