Училищата са готови за час да превключат в онлайн форма на
обучение. Това съобщи пред БНР министърът на образованието Красимир
Вълчев.
Във връзка с очакванията за трета вълна на CVID 19, той коментира, че се
реагира в зависимост от ситуацията.
„Системата на образованието е огромна. Няма как да не допринесе за разпространението на заразата. Факт е, че колкото по-малки са децата, толкова по-малко са носители“, коментира той.
Вълчев заяви, че добрата новина е, че при обучението на учениците от 1
до 4 клас има по-малко пропуски отколкото предходни години, когато е
имало грипни ваканции, екскурзии. По думите му пропуските по отношение
на присъстването обучение в гимназиален етап са големи.
Според Вълчев процентът на учителите, които желаят да е ваксинират ще е
увеличи, тъй като в момента има първоначална предпазливост.
„Факт е, че бяхме предпазливи в комуникационната кампания, но ваксините са спасили и спасяват човешки животи. Проучваме нагласите сред родилите за тестване на учениците. Това ще позволи по-добра картина и управление на ситуацията.
Образованието е другата част от засегнатия триъгълник – здравеопазване, икономика и образование. То е ценност, трябва да подходим приоритетно към него“, посочи той.
„Пандемията постави образованието пред голямо предизвикателство, нашата система показа, че може да се справи отлично", посочи министърът.
Относно отмяната на матурите след 4 и 10 клас, за която призова омбудсманът Диана Ковачева, Вълчев заяви, че няма основание да мислим че ситуацията, когато трябва да се състоят, ще е по-лоша от сега.
„Точно когато има пропуски е необходимо да се измерят знанията. Да се даде информация за анализ. Няма образователна система без външно и вътрешно оценяване. Омбудсманът трябва да прави разлика между обществения интерес и този на жалбоподателя. За да формираме умения трябва да натрупаме знания“, поясни той.
Той обясни, че при строги мерки може да се проведе външното оценяване за учениците от 4-ти и 10-и клас присъствено. "Няма основание да се очаква, че през юни месец ще е по-лоша епидемичната обстановка".
Вълчев уточни, че през април ще бъде дадена информация за отпадане на теми от изпитите след 7-ми и 12-и клас и призова учениците да се подготвят, като учат всичко: "Правим крачки в последните години към трансформиране на изпитните въпроси, теми и материали, за да бъдат насочени към меренето на умения.
Това не предполага толкова заучаването на теми... Все пак се мерят знания, натрупани за няколко години".