Млечната напитка "Булгарис", съдържаща Lactobacillus bulgaricus - бактерията от българското кисело мляко - бе обявена в Корея за силно средство срещу новия коронавирус. На много места продуктът бил изкупен за часове, пише DW.
Председателят на голяма южнокорейска компания за производство на млечни продукти подаде оставка във вторник, след като полицията започна разследване на твърдението, че тяхна млечна напитка е ефективно средство в борбата срещу новия коронавирус.
Хонг Уон-сик, председател на компанията Namyang Dairy Product,
поднесе и публично извинение, но това изобщо не успокои гневните
потребители, пише агенция Ройтерс.
Ефект и срещу коронавирус?
"Ние сме първата фирма в страната, която установи, че ферментиралите млечни продукти ефективно предотвратяват не само инфлуенца, но и Ковид-19", обяви Парк Йон-су, ръководител на изследователския отдел на южнокорейската компания пред репортери.
По думите му, експериментите показали, че млякото "Bulgaris" обезврежда до 99,999% вируса H1N1 и до 77,8% от коронавируса. Тестовете обаче били проведени с клетъчни проби, взети от белодробна тъкан на маймуни, гласеше уточнението.
Съобщението доведе до ръст на продажбите на "Bulgaris". По информация на вестник "Korea Herald", на много места този продукт е свършил, а новината доведе до рязък скок на акциите на акциите на компанията-производител.
Междувременно южнокорейското Министерство на храните и лекарствата публикува изявление, в което се казва, че Namyang няма доказателства в подкрепа на твърдението си и обвини компанията за незаконно разпространение на подвеждаща информация.
България - страна на дълголетници
Продуктът „Bulgaris“ съдържа бактериите лактобацилус булгарикус и
лактобацилус ацидофилус в много по-голяма степен, отколкото някои други
млечни продукти.
Доказано пробиотичната млечнокисела бактерия (лактобацилус) се отразява
благоприятно при вирусна инфекция и е много полезна за човешкото здраве.
Namyang Dairy пусна на пазара продукта "Bulgaris" през 1991 г. след успешна рекламна кампания за предимствата на киселото мляко, съдържащото Лактобацилус Булгарикус, чиято родина е България.
Маркетинговата стратегия на южнокорейската компания тогава наложи представата за България като страна на дълголетници. Обяснението беше, че това се дължи именно на масовата консумация на кисело мляко.