Всеки пациент, след идентификация чрез ПИК на НАП или УКД на НЗОК, ще има възможност да получава на телефона си чрез приложението информация за извършени медицински дейности или изписване на лекарства, напълно или частично заплащани от НЗОК, и да изпраща обратна връзка до касата, ако забележи нередности – ако не е бил на преглед или не е получил лекарства от аптеката и т.н.
Това става възможно, след като Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) разширява функционалността на своето мобилно приложение, което ще даде на здравноосигурените граждани възможност активно да се включат в контрола на изразходването на обществения ресурс. Това съобщиха от пресцентъра на НЗОК.Целта на проекта е да се свърже Персонализираната информационна система (ПИС) на НЗОК с мобилното приложение за iOS и Android, като се предостави възможност за получаване на нотификации за отчетени дейности през съществуващото мобилно приложение.