Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори /АБРО/ се противопоставя на опитите за политическа намеса в частните медии. В условията на сложни политически процеси и нова предизборна обстановка, темата за разходването на публичните средства в медиите е във фокуса на общественото внимание и стана повод за законопроект и публични изказвания на народни представители от политическата партия "Има такъв народ", отбелязват от асоциацията. Това се посочва в позиция на АБРО, получена в БТА.
Членовете на асоциацията обръщат внимание на факта, че бюджетите на големите национални медии, които осъществяват дейност на българския пазар, се формират от приходи от търговски съобщения, въз основа на договори с рекламодатели от различни сектори на индустрията. Постъпилите суми от оперативни програми от министерства и ведомства са незначителна част от общите приходи. За двете големи търговски медийни групи, те са по-малко от 1 на сто от приходите на телевизиите. Други национални търговски телевизии, членове на АБРО, не получават приходи от оперативни програми, министерства и ведомства, посочват още от организацията.
Електронните медии са регулирани от няколко действащи нормативни акта, които предвиждат публично оповестяване на информацията за финансирането на телевизиите и радиата и строга регулация за обозначаване на платеното съдържание.
За нас и за нашите рекламодатели е от съществено значение да достигаме до широка аудитория. За да можем пълноценно да участваме на рекламния пазар, ние се стремим към интереса и доверието на зрителите. Нашият най-ценен "продукт" е високото доверие на аудиторията, коментират от асоциацията.
Предвид факта, че целта на публично финансираните кампании е да достигнат до най-широка аудитория, ние сме логичната платформа за тяхното популяризиране, която осигурява реални резултати и широка гласност, допълват от организацията и напомнят, че по този начин се гарантира максимална ефективност при разходване на публичните средства.
На фона на обществената дискусия в момента, считаме, че медийно законодателство следва да се създава и изменя въз основа на експертен опит в сферата на медийната регулация и секторните специфики, посочват от АБРО.
Асоциацията изразява готовност да участва при разработването на предложения за медийната регулация и да предостави разяснения по отношение на работата на електронните медии, бизнес модела на индустрията и правната рамка на българско и европейско ниво.
Големите частни телевизии именно поради факта, че работят според принципите на свободния пазар и се финансират от собствената си дейност, са гарант за свободата на словото в България, посочват още от организацията. Всеки опит за дискредитирането им и за оказване на различни форми на институционален натиск върху тях, особено чрез неверни твърдения, е заплаха за свободата на словото и демокрацията в страната, посочват от АБРО.