Учителка разказва на децата, че от ваксините се умира, сигнализират зрители на БНТ.
"Класната им е обяснявала за вредите от ваксините срещу COVID-19", обяснява майката пред националната телевизия. Този сигнал повдигна въпроса какво изобщо достига до учениците по темата "COVID" и защо няма информационна кампания, насочена именно към децата в училище и най-важното - основана на факти.
По програма ученикът в начален курс, чиято анонимност ще запазим и
чийто глас ще променим, имал редовен час, различен от "час на класния".
"Ами тя ни разказа, че една жена се ваксинирала и два дни след това е умряла", споделят детето. "Според нея не COVID е проблемът. Че според нея от ваксините са умрели повече хора, отколкото от COVID", добавя то.
Това е било заявено от госпожата пред целия клас.
"Притесняваше се за мен и за баща му, тъй като ние сме ваксинирани и
ни обясняваше, че неговата учителка е била категорична и сигурна, че
хората, които си слагат ваксини, ще умрат. Без никакви факти, но и без
другата гледна точка.
Те на тази възраст според мен приемат безкритично всичко това, което чуват от учителите", признава майката.
В министерството на образованието не знаят за този случай.
"Ние нямаме при нас постъпил такъв сигнал. Бих посъветвала, ако родител стане свидетел на такава ситуация, да разговаря с учителя и да подаде съответния сигнал, за да можем да реагираме", каза Мария Гайдарова, зам.- министър на образованието.
Въпросът на майката обаче излиза от конкретния случай.
"За мен е важно в такава ситуация да се говори с факти, проверена информация, не информация, прочетена в някоя социална мрежа", казва тя.
Докато у нас някои училища въвеждат заповеди да се говори 5 минути за
COVID без да е ясно за какво точно ще стане дума и каква ще е
интерпретацията на учителя, в други училища в Америка например - за
децата са подготвени научни видеа.
Поднесени по различен начин за различните възрасти. У нас засега информационна кампания МОН е насочило само към учителите.
"МОН е дало в насоките линкове с точна научна информация, която може да се ползва. Да зададе своите въпроси, да получи аргументирани отговори от медицински водещи специалисти в областта. Науката е водеща във всяко отношение, когато говорим за образование", казва Мария Гайдарова, зам.- министър на образованието.
МОН предполага, че информацията, дадена на учителите ще стигне в същия вид до децата. Но както разбрахте от този случай това е само предположение.