Страници

сряда, 4 май 2022 г.

Баща иска проверка на Спешна помощ в Бургас заради отказан преглед на детето му

 

Баща на 3-годишно дете от Бургас настоява за проверка на екип от Спешната помощ заради отказан преглед на сина му. Момченцето получава алергичен пристъп през нощта и спира да диша, но линейката се забавя 20 минути.

"В 03:35 ч. детето ми спря да диша - кошмар за всеки родител. По най-бърз начин направихме първо всичко, за което можахме да се сетим. Дадохме противоалергично, отворихме прозорците, започнахме инхалация. За това ни бяха необходими четири минути. В 03:39 ч. се обадих на 112. Ние живеем на 2 км от болницата, това са четири минути. Детето започна да посинява, беше много страшно. Опитваше се да диша, кашляше постоянно", разказа бащата Йордан Терзиев пред bTV.

След пет минути отново е звъннал на 122. Оттам му казали, че сигналът е приет от Спешния център в 03:41 ч., но линейка идва.

И така на всеки пет минути, звънях четири пъти. Спешна помощ са казали, че в 03.55 часа са били на място. Мога да ви покажа, че в 03.59 часа съм звънял на 112, докато съм бил на улицата", обясни бащата, като добави, че след пристигане на екипа детето не е прегледано.

"Линейката дойде, свали прозореца. Имаше трима човека в нея и ми казаха: "Къде е детето? Бързо" и им казах детето е горе, има нужда от преглед. Те ми казаха: "Не можем. Нямаме педиатър в тази линейка. Ние можем само да го транспортираме до Спешния център. В 04:04 ч. звъннах на 112, за да им кажа, че няма лекар, който да прегледа детето ми", допълни той.

"При нас адресите идват с 10-15 минути закъснение. Това е заради електронната система на 112. След като пристигне адреса, се тръгва веднага. Създадоха нова система, в която веднага влиза адреса, който се получи от централата ни", обясни председател на структурата в Спешната помощ в Бургас и шофьор на линейка Климентин Милчев.

Той добави, че Спешната помощ в Бургас разполага с пет екипа. От 1 януари до днес това са 25 500 адреса.