Снимка: БТА
Още днес започва проверка на НАП и ДАНС във връзка с проблема с буферните паркинги за тежкотоварни автомобили. Заради напрежението по границите премиерът Димитър Главчев свика спешна среща в Министерския съвет и разпореди проверките, за да бъде изяснена ситуацията в кратки срокове и да бъдат предприети мерки, така че преминаването на границата да се нормализира, съобщиха от правителствената пресслужба.
В хода на обсъждането е било изтъкнато значението на буферните паркинги за облекчаването на трафика около гранично-пропускателните пунктове. Същевременно обаче на места са необходими допълнителни стъпки, така че да се намали времето за изчакване на тежкотоварните автомобили и да се предотвратят опити за нарушаване на реда за преминаване.
Заместник-министърът на транспорта Димитър Недялков отбеляза, че подобни проблеми като настоящите край Видин, е имало и край Русе. В Русе обаче е намерено решение и в кратки срокове ще се търси начин този модел да бъде приложен и при "Дунав мост 2". За целта от министерството, със съдействието на областния управител на Видин ще се осъществи спешен разговор с местната власт и с фирмата, която стопанисва паркинга край Видин.
В срещата в Министерския съвет участваха министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова, министърът на земеделието и храните Георги Тахов, изпълнителният директор на НАП Румен Спецов, директорът на ГД "Гранична полиция" Антон Златанов, директорът на Агенция "Митници" Георги Димов.
Тежкотоварни автомобили изчакват основно в буферния паркинг на граничния контролно-пропускателен пункт "Дунав мост" при Русе, предаде по-рано БТА. Времето за престой там е повече от 12 часа. Около километър е опашката в района на граничната зона днес по обед.
ПП-ДБ също предлага мерки за решаване на проблема
Парламентарната група на "Продължаваме Промяната - Демократична България" изпрати до Главчев писмо във връзка с разрастващия се проблем с международния трафик през българските гранични пунктове, съобщиха от коалицията. В писмото се предлагат конкретни мерки за решаване на проблемите и подобряване на ситуацията.
"От години българската държава допуска и толерира регулацията на трафика по граничните пунктове да се превръща в частен монопол. Кабинетът на Кирил Петков направи решителни стъпки държавата да влезе във властта и правомощията си на граничен пункт "Капитан Андреево", но с времето чрез съдебни решения и бездействие на държавни институции бяха "върнати" почти в изходно положение", пише в писмото.
От ПП-ДБ посочват, че проблемът се е удвоил с "частния" паркинг на Дунав мост 1 - при Русе, а впоследствие - и Дунав Мост 2 - в района на Видин-Калафат. И двата паркинга са на фирми с неясна собственост и извършват дейности, присъщи на държавата, без каквато и да било санкция от български държавен орган, се казва още в писмото.
От ПП-ДБ са на мнение, че тази ситуация е "огромен удар върху имиджа на България, българската държава и бизнес, и представлява непреодолима пречка при преговорите за присъединяване на България към шенгенското пространство със сухопътните си граници" и се настоява министърът на транспорта и съобщенията да предприеме действия и мерки за разработване и внедряване на автоматизирана информационна система за управление на товарния трафик в районите на сухопътните гранични контролно-пропускателни пунктове на територията на Република България.
От ПП-ДБ информират за внесен проект на решение в 50-ото Народно събрание, задължаващ разработването на план за внедряването на системата да стане в срок от 60 дни.