събота, 8 февруари 2025 г.

Екипът на Бакалова след клипа за визите: Тя не е изразявала публично политически пристрастия

Снимка: Цветомир Петров/Архив на БТА

 Мария Бакалова не е изразявала публично политически пристрастия. Това се казва в позиция, изпратена до медиите от екипа на актрисата, във връзка с кампанията на МВнР за визите за САЩ под наслов "Не ти трябва Оскар, за да получиш виза за САЩ", продуцирана от "Междинна Станция".

Преди два дни от външното министерство публикуваха снимки от срещата на министъра на външните работи с актрисата, изиграла главни роли в два филма с анти-Тръмп насоченост.

Последва вълна от възмущение и критики към новия външен министър, че си вкарваме автогол и никога няма да паднат визите за българите с този избор на лице на кампанията, тъй като Мария Бакалова изигра Ивана Тръмп в последния филм за настоящия президент "Стажантът", който беше пуснат по време на изборната кампания в САЩ.

В обсъждането се намеси и лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов, на когото външният министър Георг Георгиев е обяснил, че това е заварен договор от служебния кабинет.
"В предишни свои изказвания Мария Бакалова е заявявала, че работата на актьора е да пресъздаде дадена роля с професионализъм и отдаденост към актьорската задача. За нея професионализмът в изкуството означава да приема признанията и критиките за работата си с еднакво внимание и ангажираност, но и да реагира в случаите, когато те се разпростират отвъд измеренията на нейния професионален ангажимент. В тази връзка, Мария вярва, че актьорите не следва да изразяват политически пристрастия публично и за това не го е правила никога от първо лице и в лично качество", отбелязват от екипа на Бакалова, цитирани от NOVA.

В позицията се посочва още, че актрисата е приела поканата, тъй като това е възможност да помогне на родината и на сънародниците си.

"Също така е изразявала убеждението си, че всяка публична личност трябва да има отговорност към обществото и ако се появи възможност да помага на своята родина или сънародниците си, трябва да го прави. Това е и причината тя да приеме поканата, получена през септември 2024 г., за участие в проект на Министерството на външните работи, целящ да повиши информираността на българските граждани за процедурата за кандидатстване за виза и да направи информацията за тези процедури по широко и леснодостъпна за хората", добавят в становището.

От екипа на Бакалова поясняват, че кампанията е била заснета през октомври - преди изборите в България и САЩ, а през декември 2024 е стартирала след съгласуване между администрациите от българска и американска страна.

"В рамките на около 40 дни от старта през декември до финала през февруари кампанията и нейните послания се комуникират активно чрез гласа и образа на Мария Бакалова по телевизия, радио, интернет и печат. За този период Мария не е участвала в срещи с представители на САЩ, а кампанията не е имала каквато и да е комуникация извън границите на страната. Ангажиментът никога не е предвиждал дейности на международно и дипломатическо ниво", категорични са от екипа на актрисата и продължават:

"По всеобщо професионално мнение проектът бе реализиран с високо качество и съобразен с международните стандарти, като се превърна в положителен пример за ефективна колаборация между държавата и частния сектор у нас. В средата на януари 2025 г. екипът на Мария Бакалова получи молба от българска страна за заснемане на допълнителни материали. Снимките бяха насрочени в единствения свободен прозорец от нейния график при завръщането в Европа за Седмицата на модата в Париж. В деня на снимките новият министър на външните работи Георг Георгиев пожела да се срещне с Мария Бакалова, за да изрази лично своята благодарност за работата по кампанията до момента и на тази среща тя препотвърди желанието си да продължи да помага за следващи инициативи, стига да може да бъде полезна. След кратък неофициален разговор и обща снимка, Мария се отправи към следващите си ангажименти, свързани с предстоящите премиери на филмите "O Horizon" на фестивала в Санта Барбара и "Триумф", чиято премиера ще бъде на 21 март в България".

"Мария Бакалова и нейният екип биха искали още веднъж да изразят своята признателност към всички, които работиха по тази кампания - на Иван Христов и Андрей Арнаудов за поканата, на екипа на "Междинна Станция" за професионализма, на министерския екип от служебния кабинет на г-н Димитър Главчев за усилията в последните месеци, на настоящия екип на Министерството на външните работи и на министър Георг Георгиев за конструктивния диалог", се казва още в становището.

Оттам напомнят и че процесът за получаване на виза за САЩ изисква искреност в намеренията, прозрачност и спокойствие, "както би трябвало да е и във всички отношения между хората".

Ден по-рано Андрей Арнаудов - продуцент и съсобственик на компанията "Междинна станция", изпълнител на поръчката за кампанията, заяви, че е "изключителен шанс е да направим кампания, чието лице е най-популярната българка в САЩ".

По думите на продуцента Андрей Арнаудов кампанията включва телевизионна и дигитална реклама на страната, като в нея участват популярни лица от различни сфери, сред които и актрисата Мария Бакалова.

Изборът ѝ е съгласуван с Министерство на външните работи, както и с американското посолство у нас, заяви Арнаудов.

"Ако се прави кампания за падане на визите за САЩ за българските граждани, кой е по-подходящ от най-известната българка за всички времена в САЩ, кандидат за "Оскар" и може би единствената, която е стигала до такова огромно признание? Мария Бакалова е актриса, тя няма политически позиции. Съгласихме се да направим тази кампания, защото тя е изключително важна за страната, за да стигнем тези 3% и да паднат визите за САЩ. Това е полезно и за бизнеса", подчерта продуцентът.

Новините от днес и със задна дата