Издаването на всеки един медицински документ от ОПЛ/лекар
специалист става само след среща между лекар и пациент, посочват от
НЗОК.
Какво да правя, ако имам нужда от медицинска помощ, а ОПЛ не е на работа?
В случаите, в които ОПЛ не може да изпълнява лично задълженията си, същият поставя на видно и общодостъпно място в амбулаторията си съобщение за срока на своето отсъствие, както и имената на заместника, неговото местонахождение, телефон и други начини за контакт. ОПЛ осигурява достъп до медицинска помощ извън обявения си работен график на ЗОЛ от неговата пациентска листа по един от следните начини: - чрез дежурен кабинет; - чрез сключен договор с друго лечебно заведение - индивидуално;
В графика се посочва начините за контакт с дежурния кабинет
и/или лечебното заведение, осигуряващи медицинска помощ на пациентите
извън графика на ОПЛ.
Личният лекар не извършва медицински дейности, свързани с т.нар. „спешни
състояния“ (спешно състояние е остро или внезапно възникнала промяна в
здравето на човека, която изисква незабавна медицинска помощ – чл. 99,
ал. 2 от Закон за здравето). В такива случаи трябва да се свържете с
тел. 112 за изпращане на екип на Център за спешна медицинска помощ
(ЦСМП).
Как да получите направление от личния си лекар за консултация със специалист?
За да се издаде направление, личният Ви лекар, е задължително да го
посетите за преглед и по негова преценка той да Ви го издаде.
Направленията за специалист са валидни 30 дни от датата на издаване.
Освен личните лекари, направления могат да издават и лекарите
специалисти, като предоставят направления за други специалисти, след
извършен преглед и по тяхна преценка.