![]() |
Карта: АПИ |
Агенция "Пътна инфраструктура" публикува на интернет страницата си - www.api.bg, карта на участъците с концентрация на пътно-транспортни произшествия.
От АПИ обявиха и План за действие за обезопасяване на най-опасните отсечки. Той ще се актуализира ежеседмично.
Картата и планът са публикувани в специално създадената секция "Пътни участъци с повишен риск", за да може гражданите бързо и лесно да се запознават с наличните данни и да проследяват изпълнението на мерките за обезопасяване на участъците, допълват от АПИ.
За предприетите действия всеки месец председателят на Управителния съвет на пътната агенция ще представя доклад до министъра на регионалното развитие и благоустройството.
Преди дни премиерът Желязков обяви, че започва обезопасяването на 37 критични пътни участъци. Сред целите на кабинета е намаляване с 20% на загиналите и пострадалите по пътищата в България, бе решено на 8 април след свиканото в Министерския съвет съвещание на тема "Пътна безопасност".
"Това съвещание бе като реакция на трагичния инцидент и усещането в обществото, че има много нерешени проблеми, които са свързани с пътната безопасност", посочи премиерът.
До средата на годината ще бъде въведен контрол на скоростта на база на работата на видеонаблюдението от тол системата. Вчера се проведоха и първите тестове на системата на отсечка от скоростна тангента в София.
Публикувано вчера проучване на Института за пътна безопасност (ИПБ) пък показа, че 40% от всички катастрофи са причинени от неправилно възприятие на пътните условия от страна на шофьорите. Основна причина за това е липса или неправилна организация на движението, неравности по пътното платно, недостатъчно сцепление между гумите и асфалта и др., сочи анализът, изпратен до медиите.
Според ИПБ за 3 години АПИ е похарчила над 2,5 млрд. лв. за ремонт и поддръжка на пътища, което е увеличение с близо десет пъти, без да е налице подобряване на пътната инфраструктура.
"Сега действащият министър-председател Росен Желязков и неговото правителство имат възможност да променят изцяло системата за управление на пътищата в България и да създадат механизмите за прозрачно и ефективно разходване на ресурсите за ремонт и поддръжка на пътищата. В противен случай ще остане в историята като Мистър 20%", казват от ИПБ.
Също вчера стана ясно, че директорът на дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Даниел Иваничков е освободен от длъжност. По-рано днес министър Иванов поиска от председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) освобождаването на Иваничков, както и на началника на отдел "Инвестиционно-ремонтни дейности" в Областно пътно управление - Плевен.